| STRONA GŁÓWNA | KOMIKS | PUNISHER (NETFLIX) | PUNISHER: WAR ZONE | FILMY I TV | INNE |

 PUNISHER ZONE


Newsy
Współpraca
Forum

 KATEGORIE NEWSÓW


Komiksy
Punisher (1989)
Punisher (2004)
Punisher: War Zone
The Punisher (Netflix)
Punisher Film #4
Punisher Serial TV (FOX)
Inne

 BUTTONY


WAK - Serwis Komiksowy
Daily Planet - Pierwsza Polska Strona o Supermanie

ArkhamInfo-Twoje jedyne centrum informacji o grze Batman: Arkham City, Batman Arkham Asylum i jej kontynuacjach






 ArtKomiks



 STYLE


Główny
Punisher: War Zone
Punisher (2004)

PUNISHER P.O.V. (LIMITED SERIES)


PUNISHER P.O.V. #1

Tytuł historii: Foresight
Data wydania: Lipiec 1991 (USA)
Scenariusz: James Starlin
Rysunki: Berni Wrightson
Okładka: Berni Wrightson
Kolory: Bill Wray
Tusz: Berni Wrightson
Liternictwo: Bill Oakley
Ilość stron: 52

Z więzienia zostają zwolnienie Derrick "Deke" Wainscroft i Barry "Zonkers" Powell, radykalni politycy lubiący wysadzać innych ludzi. Za 16 swoich ofiar odsiedzieli mniej niż rok za każdą z nich. Amerykański system sprawiedliwości nie działa tak jak powinien.
Po wyjście z pudła Deke i Zonkers od razu planują coś wysadzić. W tym celu zdobywają od jednego dilera plastik. Obserwujący ich Punisher nie podejrzewa, co mają zamiar zrobić i bardziej interesuje się innym klientem handlarza bronią. Na miejscu pojawia się Sergio Valez Garcia zwany też królem handlarzy. Punisher miał wielkie szczęście, przez wystrzelanie dwóch rakiet, upiekł dwie pieczenie na jednym ogniu.
Prezes Gotham Federal, Charles Baker odbiera telefon, jego rozmówca chce dostać 100 000$, bo jeśli nie to wysadzi jedne z banków powietrze. Dochodzi do wybuchu, Baker już wie, że to nie żarty.
Microchip zainteresował się napadami na banki, teraz nadszedł też czas by zajął się nimi Punisher.
Tymczasem Chester Goudal jest przygotowany na pokonanie potworów, ma wszystko, czego potrzebuje karabin, srebrne kule, noże i wiele innych rzeczy.
Deke i Zonker przygotowują kolejną bombę. Później niestety dochodzi do wypadku w wyniku, którego Derrick zostaje poważnie poparzony. Bohater udaje się do starej kryjówki w kanałach, a na swoich rękach niesie głowę Barry'ego.
Frank składa wizytę Jess Moondoddy, który w latach 60 pracował razem z Deke'em i Zonkersem. Punisher zdobył adres, gdzie może znaleźć poszukiwanych kryminalistów.
Wainscroft Chemicals, właściciel każe wylać pewien roztwór do ścieków, który może wywrzeć olbrzymie szkody na organizmach żywych mieszkających w kanałach.
Derrick zostaje zalany ściekami. Do kanałów schodzą też ludzie Wainscroft by posprzątać po roztworze. Ale oprócz zmutowanych gryzoni znajdują tam także rannego człowieka, którego zabierają ze sobą.
Punisher przybył za późno do kryjówki kryminalistów. Strażacy już skończyli gasić pożar, w środku znaleziono jedno ciało, drugiemu mężczyźnie udało się zbiec, ale ranny nie mógł daleko uciec.
Deke'em zajmują się lekarze, Daemian Wainscroft każe lekarzom przenieść go do piwnicy, by tam zajęli się jego synem.
Frank składa wizytę kolejnemu byłemu współpracownikowi Deke'a Wainscrofta, Buzzowi Connersowi, który obecnie zajmuje się produkcją kokainy.
Derrick doszedł do siebie, ale jego stan psychiczny pozostawia wiele do życzenie. Jednakże Deke stał się teraz cennym obiektem badań.
Punisher wyeliminował producentów kokainy.
Deke ucieka z ambulatorium i morduje czwórkę osób. Jego ojciec nie może wezwać policji, ale może skorzystać z czyichś usług, bardzo drogich usług.
Deke atakuje kobietę w 8 miesiącu ciąży i wypija z niej krew. W mieście pojawia się istny wampir, to jest znak dla Chestera Goudala. Świr morduje swoją matkę i udaje się na polowanie.
Wainscroft proponuje 500 000$ za pewną robotę. Kingpin przyjmuje ofertę, chociaż taką sumę zarabia w tydzień na prostytucji, to jednak warto mieć haka na osobę, która prowadzi eksperymenty genetyczne dla wojska.
W jednej ze spelunek Frank w przebraniu próbuje zdobyć cenne informacje, jakie często mówią osoby po wypiciu kilku kieliszków. Już zapowiadało się, że będzie to stracona noc, ale pewien facet pokazał mu pewne zdjęcie. Frank rozpoznał poszukującego i poszukiwanego.
Punisher spotyka się policjantem Holidayem. Bohaterowie wymieniają się informacjami i dochodzą do wniosku, że odpowiedzialny za ataki wampira jest Derrick Wainscroft.
Kingpin także dowiaduje się, że młody Wainscroft jest poszukiwanym wampirem. Kryminalista kontaktuje się z ojcem Derricka, ale ten nie udziela mu żadnych nowych informacji. Cała rozmowa jest podsłuchiwana przez Punishera. Później do Daemiana dzwoni agent Fury z Shield. Frank postanawia dokładnie zbadać, czym zajmuje się ojciec Derricka.
Mico informuje Franka, że Wainscroft dostał kontrakt wojskowy na broń chemiczną i badania nad DNA.
Punisher wreszcie namierzył, Deke'a, gdy ten próbował zabić kolejną kobietę. Bohater strzela do niego, ale po chwili wampir jest znowu na nogach. Frank podejrzewa, że to zasługa kamizelki kuloodpornej, a kiedy dochodzi do bezpośredniej walki wpada w poważne tarapaty, bo jego przeciwnik zaciska mu palce na szyi i nie zamierza puścić.

Historia ta byłaby o wiele ciekawsza, gdyby twórcy darowali sobie elementy przemian genetycznych w wyniku, których tworzą praktycznie niezniszczalnego człowieka. Pomijam też fakt, że po takim wypadku, jakiemu uległ Derrick powinien już dawno leżeć w grobie. Jednak mimo tych wad Foresight ma kilka ciekawych motywów m.in. Wainscrofta i jego współpracy z Furym i Kingpinem. I chociaż numer ten ma bardzo nierówny to daje tej limitowanej serii szanse, bo ma kilka aspektów, które mogą posłużyć do stworzenia historii na poziomie.

7/10
      


Autor: Q

PUNISHER P.O.V. #2

Tytuł historii: Extrospection
Data wydania: Sierpień 1991 (USA)
Scenariusz: James Starlin
Rysunki: Berni Wrightson
Okładka: Berni Wrightson
Kolory: Bill Wray
Tusz: Berni Wrightson
Liternictwo: Bill Oakley
Ilość stron: 52

Frank widzi swoją zmarłą rodzinę, a to oznacza, że Punisher nie żyje. Jednak nie może tak być, mimo że Frank jest wreszcie ze swoją rodziną, to nie nadszedł jeszcze jego czas. Ktoś uratował Franka. Ludzie Kingpina rzucili się na Deke'a. Niestety, kiedy niedoszłemu mordercy Punishera udaje, się zbiec, wszyscy kierują broń w kierunku Franka. Nawet najgłupszy zbir rozpoznał czaszkę, symbol Punishera. Nie dochodzi jednak do wymiany ognia, do zaułka podjeżdżają kolejne osoby, jedna z nich podaje Frankowi telefon. Kingpin składa Punisherowi propozycję, dzięki której przynajmniej na razie nie dojdzie do rozlewu krwi.
Tymczasem Derrick znajduje kolejną ofiarę. Chester Goudal podąża jego śladem, ale przybył za późno, a na dodatek ludzie Kingpina biorą do za Deke'a. Frank przyjmuje ofertę Fiska i postanawia pomóc w schwytaniu Derricka, to jest jedyne słuszne wyjście, by przeżyć. W międzyczasie najemnicy, którzy uważali, że znaleźli Deke'a zostają zabici przez Chestera, taki sam los spotyka też kobietę, która została zaatakowana przez wampira. Punisher i ludzie Kingpina przybywają na miejsce za późno. Fisk znowu chce rozmawiać z Frankiem. Teraz bohaterowie rozmawiają na temat dalszej współpracy i dochodzą do porozumienia. Punisher chce zabić Deke'a, a Fisk zgadza się dostarczyć martwego Derricka Daemianowi Wainscroftowi, ale tak na wszelki wypadek jego ludzie podkładają pluskwę w vanie Franka.
Punisher szykuje się do włamania do posiadłości Wainscrofta. Jednak zmienia swoje plany, gdy do Daemiana przychodzi Nick Fury. Frank postanawia wykorzystać sprzęt podsłuchowy, by dowiedzieć się, o czym będzie rozmawiał ojciec Deke'a.
Fury wie o współpracy Wainscrofta z Kingpinem, dlatego Daemian wszystko mu wyjawia. Derrick został wystawiony na działanie serum SS-8, a jednym ze skutków ubocznych jest wampiryzm. Nick każe Daemianowi odwołać Kingpina, bo teraz Shield zajmie się sprawą Deke'a. Fisk ze spokojem przejął odwołanie akcji złapania Derricka, bo teraz ma już pewność, że syn Wainscrofta jest więcej wart niż wcześniej podejrzewał.
Chester Goudal zdobył adres kolejnej ofiary wampira, ofiary, która nie powinna żyć.
Teren budowy wieżowca Wainscrofta w centrum miasta, po tym jak Fury uznał, że jest to miejsce, wokół którego wampir atakuje, Punisher postanowił bliżej mu się przyjrzeć. Na miejscu odnajduje kryjówkę Deke'a, a także samego zainteresowanego. Dochodzi do kolejnej walki pomiędzy Farankiem, a Derrickiem. Punisher ponownie jest w poważnych tarapatach, ale po raz pierwszy raz w życiu cieszy się na widok ludzi Kingpina. W takiej sytuacji Deke wyrzuca Punishera i zajmuje się nowo przybyłymi gośćmi.
W między czasie Chester zabiaj kolejną kobietę, która była ofiarą wampira.
Frank cały czas spada, nie ma przy sobie spadochronu, ale na szczęście ma wyrzutnie haków, dzięki czemu udaje mu się uniknąć spotkania z chodnikiem na Park Avenue.
Policja dostała wezwanie o kolejnym zabójstwie. Ofiara, którą wcześniej uratował Punisher została podpalona. Funkcjonariusze domyślają się, że ktoś likwiduje ofiary wampira, dlatego pani Nelson dostanie ochronę.
Walka z Deke'em cały czas trwa, Punisher opróżnił już cały magazynek, ale jego przeciwnik wygląda jakby w ogóle tego nie odczuł. Sytuacja jest beznadziejna, Frank postanawia wykorzystać tradycyjne metody i sięga po jedną z rur budowlanych. Podczas walki wbija ją w ciało swojego przeciwnika. Później bohaterowi udaje się zrzucić Deke'a z wieżowca.
Niestety nawet taki upadek nie zabił potwora, Derrick dalej żyje i jest na tyle silny, że wchodzi do ciężarówki, która po chwili odjeżdża.
Frank, wraz z szefem najemników Kingpina postanawiają odwiedzić Wainscrofta. Jednak najpierw Punisher przy użyciu niewielkiej perswazji zmusza swojego nowego przyjaciela, by ten wskazał mu gdzie jest pluskwa. Po zmierzchu bohaterowie, czekają już w rezydencji Wainscrofta na przybycie gospodarza. Z przyłożona spluwą do skroni Daemian wyjawia wszystko, co wie na temat swojego syna. Serum zmieniło jego DNA dostosowując się do otocznie, w którym ten przebywał podczas podania serum, w tym przypadku do ścieków. Deke stał się super żołnierzem. Nie można go śmiertelnie zranić, a jego zdolności regeneracyjne działają lepiej niż można było przypuszczać. Został zmieniony w żywego trupa. W oddali słychać policyjne syreny Wainscroft wyskakuje przez okno. Okazuje się, że to Nick Fury zawiadomił policję po tym jak podsłuchał rozmowę Daemiana. Nie ma potrzeby, by Shield teraz włączała się do akcji, wystarczy gdy poczekają aż Punisher i ludzie Kingpina odwalą cała brudną robotę, a potem oni przechwycą Deke'a.
Tymczasem Deke ma się całkiem dobrze i dalej chce realizować swój plan obalenia władzy.

Tym razem mamy bardziej wyrównany poziom. Akcja rozgrywa się w odpowiednim tempie. Szkoda, że Fury odegrał taką małą rolę, ale w następnych numerach powinien mieć większą. Frank rozpoczyna współpracować z ludźmi Kingpina, bo tylko w ten sposób może powstrzymać Deke'a. Oczywiście współpraca między tymi bohaterami, będzie musiała się zakończyć i warto poczekać jak to się zakończy. Plus też za to, że postać wampira przestała być już irytująca, bo skoro już wiemy, że ta jego superwytrzymałość i zdolność regeneracji jest zasługą eksperymentu, a nie wypadkiem przy pracy, to łatwiej to zaakceptować.

7/10
      


Autor: Q

PUNISHER P.O.V. #3

Tytuł historii: Introspection
Data wydania: Wrzesień 1991 (USA)
Scenariusz: James Starlin
Rysunki: Berni Wrightson
Okładka: Berni Wrightson
Kolory: Bill Wray
Tusz: Berni Wrightson
Liternictwo: Bill Oakley
Ilość stron: 52

Punisher nie ma żadnych sygnałów o miejscu pobytu Deke'a, dlatego żeby utrzymać formę trenuje strzelanie do tarcz. Micro cały czas próbuje namierzyć Wampira, ale jak na razie nie ma żadnych rezultatów.
W małym górskim miasteczku, miejscowy policjant uratował ofiarę Wampira. Funkcjonariusz informuje o tym zajściu policję z Nowego Jorku, która wydała list gończy za Deke'em. Kapitan policji informuje o wszystkim Kingpina, a dzięki podsłuchowi założonemu w jego telefonie o wszystkim wie także Nick Fury. Później także Micro zdobywa informacje o miejscu pobytu Wampira.
W drodze do domku letniskowego Wainscrofta, Castle spotyka się z ludźmi Kingpina. Bohater każe im zostać, a sam udaje się na polowanie. Jednak najemnicy nie zamierzają bezczynnie czekać.
Tymczasem Chester Goudal zdobył kolejne informacje na temat pobytu ofiary Wampira.
Frank wyposażony w wyrzutnie rakiet, wchodzi do domku Wainscrofta, tam jest świadkiem jak Deke karmi swojego towarzysza krwią. Punisher długo się nie zastanawia i tylko wykorzystuje swoją broń i rozwala cały budynek. Niestety to nie powstrzymuje Deke'a. Widząc wybuch do akcji wkraczają także ludzie Kingpina. Niestety nie wszyscy potrafią się posługiwać wyrzutnią siatek i zamiast złapać w nią Wampira, łapią Punishera. Z niewielka pomocą szefa najemników udaje mu się uwolnić, a kiedy Frank ma taką broń, to nie chybia. Deke zostaje złapany w sieć.
W międzyczasie do szpitalu, w którym leży pani Nelson dostaje się Chester, nie wie on jednak, że ofiara wampira przebywa obecnie na oddziale do reanimacji. Niestety pani Nelson umiera, lekarze postanawiają ratować jej dziecko.
Deke uwalnia z sieci, ale Punisher już na niego czeka z miotaczem ognia.
Goudal widzi w strażniku potwora, więc go zabija, a następnie dalej kieruje się w kierunku oddziału pediatrii.
Wampir jest cały w płomieniach, ale udaje mu się wskoczyć do wody. Ludzie Kingpina uważają, że to już koniec, ale Frank wie, że tak nie jest. Potwór wyłania się z wody.
W szpitalu doktor już ma wyjąć dziecko, ale kiedy ma to zrobić, coś go atakuje.
Jeden z ludzi Kingpina popełnia błąd, podszedł zbyt blisko potwora, a skutkiem tego jest nieprzyjemna śmierć. Widząc to pozostali najemnicy zaczynają uciekać. Na polu walki pozostaje tylko Punisher i szef najemników.
W szpitalu wybucha panika, Chester już wie, że się spóźnił.
Walka z potworem trwa, Frank wpada na pomysł, by zniszczyć mu mózg, bo podczas walki na budowie uderzenie Deke'a w głowę spowodowało, że stracił on przytomność. Bohaterowie zaczyna walić przeciwnika po głowie. Jednak, kiedy Frank ma już odrąbać mu głowę, na miejscu pojawia się Shield.
W szpitalu Chesterowi nie udaje się dopaść dziecka diabła, któremu udało się uciec do kanałów.
Frank próbuje przekonać agenta Fury'ego, by ten zabił Deke'a. Jednak Nick ma inne plany. Punisher zostaje aresztowany, ale na szefa najmeników nie mają żadnych nakazów, więc go wypuszczają. Fury wie, że miejscowa policja nie zatrzyma na długo Castle'a, ale przynajmniej Shield będzie miało przez chwile jedne problem mniej.
Policjanci wkraczają do sali operacyjne, ale to, co tam zastają, to prawdziwa masakra.

O ile w poprzednim numerze nadmiar walki, można było jeszcze zaakceptować, to już w tym staje się to już nużące. Punisher i ludzie Kingpina próbują złapać Deke'a, a kiedy już im to się udaje, do akcji wkracza Shield. W między czasie Chester poluje na kolejną ofiarę Wampira. I to akurat ten wątek ze szpitalem jest najbardziej ciekawy, bo daje coś nowego, narodziny dziecka bestii. Do czego to nas zaprowadzi, dowiemy się z 4 numeru, które jest takży ostatnim numerem tej serii.

5/10
    


Autor: Q

PUNISHER P.O.V. #4

Tytuł historii: Hindsight
Data wydania: Grudzień 1991 (USA)
Scenariusz: James Starlin
Rysunki: Berni Wrightson
Okładka: Berni Wrightson
Kolory: Bill Wray
Tusz: Berni Wrightson
Liternictwo: Bill Oakley
Ilość stron: 52

Nick Fury zadowolony jest z akcji, wszytko poszło według planu. Gazety napiszą, że Wampir został zabity przy próbie aresztowania, a rządowy projekt będzie kontynuowany. Niestety nie wszystko da się przewidzieć, okazuje się, że słabością Deke'a jest jego mózg, a po ciosach zadanych przez Punishera, najprawdopodobniej superżołnież zostanie warzywem.
Transportowany w helikopterze Frank cały czas rozmyśla o swoim śnie, a dzieci, które tam widział przypominają mu o ciąży pani Nelson.
Specjalny odział SWAT rozpoczyna poszukiwania potworka w kanałach. Cała akcja kończy się jednak niepowodzeniem. Kiedy o wszystkim dowiaduje się Fury, jest to jednoznaczne z tym, że Shield przejmuje sprawę.
Castle już się domyślił, że dziecko pani Nelson mogło zostać zainfekowane, dlatego nadszedł już czas, by opuścił helikopter. Mimo, że nie ma przy sobie broni, a ręce ma skute kajdankami, bez większych problemów udaje mu się uwolnić i wyskoczyć z helikoptera. Wieloletni trening pozwala mu też bezpiecznie wskoczyć do wody, nie łamiąc sobie kręgosłupa. Po wyjściu z wody Frank dzwoni do Micro.
Tymczasem w kanałach Chester Goudal kontynuuje swoją krucjatę. Również odział Shield jest gotowy, by złapać potwora, a także Punisher nie ma zamiaru zrezygnować z zabicia bestii.
Wainscroft wyjaśnia, że dziecko pani Nelson jest w drugim stadium mutacji i jest wstanie wchłonąć do swojej masy wszystko, co napotka, dzięki czemu staje się coraz większe. Te informacje sprawiają, że Fury pozwala swoim ludziom strzelać tylko wtedy, gdy będzie to konieczne.
W kanałach Punisher trafia na grupę Shield, nie chce z nimi walczyć, więc by ich zgubić wskakuje do ścieków. Po wyjściu z nurtu ścieków Frank znajduje martwych ludzi Shield. Ich ciała wyglądają jak wypalone przez kwas.
Chester zostaje zaatakowany przez potwora, jego krzyki przykuwają uwagę Punishera i ludzi Fury'ego. Frank podąża za śladem potwora, według odczytu detektora ruchu, a Shield idzie w miejsce skąd pochodziły krzyki i strzały. Frank odnajduje dziecko Carol Nelson, okazuje się, że mimo zmian genetycznych dziecko cały czas wygląda niewinnie. Punisher nie wie, co ma zrobić. Jednak nagłe strzały oddane przez Chestera zmieniają sytuację. Zabójca potworów, widzi w osobie Punishera swojego kolejnego przeciwnika. Jednak, kiedy Frank znajduje się w beznadziejnej sytuacji, niezwykle pomocny staje się diabelskie dziecko, które atakuje Chestera. Punisher pozwala mu jednak uciec, bo chce być razem z dzieckiem, które lada moment umrze.
Zabójca potworów ucieka jak najdalej od Franka, ale kiedy myśli, że już jest bezpieczny na torach natrafia na kolejnego potwora, którym jest pędzący pociąg.
Castle jest w opłakanym stanie, nie ma już sił, by zająć się osobami odpowiedzialnymi za całe te zajście, a jeszcze Kingpin informuje go, że współpraca dobiegła końca. Złoczyńca poddaje pod wątpliwość, sukces Franka, bo chociaż pokonał bestie i pozbył się Goudala, to cały czas Wainscroft pozostaje przy życiu, a Punisher oddałby wszystko by się dowiedzieć, gdzie Fury ukrył Daemiana.
Tropikalna wyspa, Wainscroft ma do dyspozycji chroniony obiekt, w którym będzie mógł kontynuować badania nad swoim synem. Na nieszczęścia dla Daemiana ze względów bezpieczeństwa nie można mu opuszczać wyspy nie może opuszczać wyspy, aż do czasu zakończenie badań, a te mogą potrwać wiele lat, a przez cały ten czas Wainscroft będzie uwięziony na wyspie.

Zdecydowanie lepiej niż w poprzednim numerze, chociaż i tu nie zabrakło słabych momentów, jak np. ten, w którym Punisher widząc potwora, który jeszcze częściowo wygląda jak niewinne dziecko nie podejmuje żadnych działań. Dobrze, że w tej sytuacji Chester nie zawahał się. Na plus tego numeru przemawia także, większa rola Fury'ego, oraz niezbyt obiecujący los Daemiana.
Ogólnie Punisher P.O.V. jest przeciętną serią, ale jak ktoś lubi klimaty o potworach może to być dla niego plus. Twórcy wykorzystali kilka ciekawych pomysłów, jak współpraca z Kingpinem, czy zakończenie sprawy z Wainscroftem. Więc w sumie nie jest tak źle jak by być mogło.

7/10
      


Autor: Q

KOMIKSY WYDANE W USA

Lions Gate Film All original material copyright © 2004-2019. Punisher is registered trademark of Marvel Comics. Marvel Comics