| STRONA GŁÓWNA | KOMIKS | PUNISHER (NETFLIX) | PUNISHER: WAR ZONE | FILMY I TV | INNE |

 PUNISHER ZONE


Newsy
Współpraca
Forum

 KATEGORIE NEWSÓW


Komiksy
Punisher (1989)
Punisher (2004)
Punisher: War Zone
The Punisher (Netflix)
Punisher Film #4
Punisher Serial TV (FOX)
Inne

 BUTTONY


WAK - Serwis Komiksowy
Daily Planet - Pierwsza Polska Strona o Supermanie

ArkhamInfo-Twoje jedyne centrum informacji o grze Batman: Arkham City, Batman Arkham Asylum i jej kontynuacjach






 ArtKomiks



 STYLE


Główny
Punisher: War Zone
Punisher (2004)

THE PUNISHER VOL. 6 (MAX) | THE PUNISHER: FRANK CASTLE | ROK 2004


PUNISHER MAX #1

Tytuł historii: In The Beginning: Part 1
Data wydania: Luty 2004 (USA)
Scenariusz: Garth Ennis
Rysunki: Lewis LaRosa
Okładki: Tim Bradstreet
Kolory: Dean White
Tusz: Tom Palmer
Liternictwo: Randy Gentile
Ilość stron: 32

Na grobie swojej rodziny, Frank Castle wspomina ten tragiczny dzień, kiedy jego najbliżsi zginęli w Central Parku. Jednak to już jest przeszłość teraz każdej nocy Punisher sięga po broń by uczynić świat lepszym.
Każdy ruch Frank jest bacznie obcerowany przez O'Brien i Rotha.
Przyjęcie z okazji setnych urodzin dona Massimo Cesare. Punisher przebywa na imprezę z własnym prezentem, zabija staruszka, a gdy pozostali gangsterzy otrząsnęli się z szoku i atakują Punishera, wtedy dopiero rozpoczyna się prawdziwa impreza. Bo Frank tylko na to czekał, nie w jednej wojnie brał udział, więc zabicie tych wszystkich mafiosów, którzy nie zawsze znają się na swojej robocie nie jest dla niego żadnym wyzwaniem.
Działanie Punishera są bacznie obserwowane przez O'Brien, Rotha i Bethella. Okazuje się, że za to wszystko odpowiada Micro jedyny przyjaciel Punishera, który wkrótce zajmie się Frankiem.

Garth Ennis po raz kolejny wprowadza Punishera na nowy poziom. Tym razem Frank trafia do serii "MAX", czyli tylko dla dorosłych czytelników. Dzięki temu i rysunkom Lewisa LaRosy nowa seria stała się pełna brutalności, gdzie nie ma żadnych ograniczeń, idealne miejsce dla kogoś takiego jak Punisher.
Tak jak w poprzedniej serii, tak i w MAX historie składają się z kilku części. Pierwszy numer to początek historii In The Beginning, czy można wybrać lepszy tytuł dla startu nowej serii?
Chociaż komiks ten jest tylko wprowadzeniem, twórcy korzystają już z możliwości, jakie daje seria MAX i tak, więc nie zabrakło niecenzuralnych słów oraz scen, w których kule siekają mózgi ofiar, ale to dopiero początek...

8/10
       


Autor: Q


Przykładowe strony:

PUNISHER MAX #2

Tytuł historii: In The Beginning: Part 2
Data wydania: Marzec 2004 (USA)
Scenariusz: Garth Ennis
Rysunki: Lewis LaRosa
Okładki: Tim Bradstreet
Kolory: Dean White
Tusz: Tom Palmer
Liternictwo: Randy Gentile
Ilość stron: 32

Pogrzeb Massimo Cesare'a, gangsterzy nie są zadowoleni z faktu, że jeszcze wiele pochówków przed nimi. Mafiosi rozmawiają na temat Punishera, a chwilę później giną w wybuchu. Punisher przy pomocy wyrzutni rakiet, kończy to, co zaczął wcześniej.
Tymczasem, O'Brien, Roth, Bethell i Micro dowiadują się o akcji Franka. Stary przyjaciel Punishera nie jest tym zaskoczony jednak, gdy Roth sugeruje mu, że po prostu się boi. Micro łapie go za jaja i wyjaśnia mu, że nie jest taki, na jakiego wygląda i przez 10 wspólnych lat współpracy z Castle'em pomógł zabić ponad 800 ludzi. Ale Roth ma w jednym rację, Micro boi się Punishera, ale już tej nocy rozpoczną działania by złapać Franka.
Castle siedzi na ławeczce i rozmawia ze starą prostytutką Nadine, która informuje go o zamieszaniu, jakie zaczęło panować w mafijnym świadku. Frank nie jest jednak tym zainteresowany, pyta się o wiek młodej dziewczyny, która stoi na ulicy. Nadine nic o niej nie wie. Frank podchodzi do alfonsa, następnie wraca z forsą i każe starej prostytutce dać połowę kasy młodej dziewczyny i wysłać ją do Poughkeepsie, miasta skąd przywiózł ją alfons.
W barze, do Nicka Cavello i jego towarzyszy podchodzi Larry, wysłannik mafii. Nick w zamian za udział w biznesie postanawia podjąć się zadania eliminacji Punishera.
Tymczasem Punisher szykuje się do kolejnej akcji. Cały czas obserwowany jest przez Micro i jego ludzi. Linus wychodzi na ulicę i woła swojego starego kumpla. Jednak nim Frank zdążył sięgnąć po broń Micro już do niego strzelił ze strzelby. Poszło znacznie łatwiej niż się spodziewał.

Ennis pokazuje, że świetnie się czuje w nowej serii, pokazuje czytelnikowi, że życie mafiosa jest ciężkie, nawet na pogrzebie kumpli nie można się czuć bezpiecznie, a przecież ktoś taki jak Punisher nie odpuszcza takich okazji. Ciąg dalszy historii In The Beginning zaczyna się od mocnego uderzenia, a dalej jest tylko lepiej. Powoli wyjaśnia się sprawa Micro, który mimo, że się boi to jest gotowy złapać Punishera. Frank tymczasem jest wstanie oderwać się do zabijania i przy niewielkiej dawce perswazji połączonej z przemocą fizyczną pomaga osobom, którym nikt inny by nie pomógł. Ale mafia nie próżnuje i jest gotowa skorzystać z usług osób, do których nie powinni się zgłaszać.
Jednak to nie jest jeszcze koniec, prawdziwe zaskoczenie następuję z chwilą, gdy Micro bez żadnych problemów łapie Franka. Takiego finału chyba nikt się nie spodziewał, bo jak to Punisher, który nie raz umknął policji, zostaje pokonany przez jednego człowieka, którego specjalnością wcale nie jest łapanie kryminalistów.
Coraz więcej wątków zostaje rozpoczętych i zapowiada się naprawdę interesująca rozgrywka pomiędzy bohaterami, z jednej strony mafia i Micro, którzy chcą dorwać Punishera, a z drugiej osamotniony Frank.

9/10
        


Autor: Q


Przykładowe strony:

PUNISHER MAX #3

Tytuł historii: In The Beginning: Part 3
Data wydania: Kwiecień 2004 (USA)
Scenariusz: Garth Ennis
Rysunki: Lewis LaRosa
Okładki: Tim Bradstreet
Kolory: Dean White
Tusz: Tom Palmer
Liternictwo: Randy Gentile
Ilość stron: 32

Szpital, Big Jackie nie jest zadowolony z faktu, że Larry zlecił Nicky'emu Cavello zabicie Punishera. Na korytarzu Larry spotyka Nicka, w wiadomościach podają informację o aresztowaniu Franka Castle.
Punisher siedzi przywiązany do krzesła, Micro chce z nim porozmawiać. Bethell nie jest zachwycony, że staruszek, który widział całą akcję złapania Frank, a o wszystkim mówi mediom, dlatego wysyła Rotha by ten zajął się sprawą.
Micro rzuca na stół zdjęcia rodziny Franka, chce by przyjaciel szybko zaczął mówić, bo w innym wypadku Bethella zadowoli tylko trup.
Larry dowiedział się od swojego informatora, że to nie policja złapała Punishera. Nicky postanawia zacząć działać.
Miro wyjawia Frankowi, że pomagał mu bo sam stracił syna, ale walka ze zbrodnią nigdy się nie kończy więc musiał odejść. Castle też o tym wie, ale on zabija, bo to lubi, a śmierć rodziny to tylko wymówka. Frank wreszcie przemówił, ostrzega przyjaciela, że jeśli ten nie zabierze zdjęć to będzie musiał zginąć. Podsłuchująca pod drzwiami O'Brien wreszcie usłyszała głos Punishera, jest pod takim wrażeniem, że musi się napić.
Roth odwiedza świadka zatrzymania Punishera. Niestety nim zdążył pogadać ze staruszkiem zostaje zaskoczony przez Cavello i jego ludzi. Gangsterzy zabierają, jak się okazuje agenta CIA, Rotha na przejażdżkę pod czas której ma on wyśpiewać wszystko co wie na temat zatrzymania Punishera.
O'Brien porównuje Franka do tygrysa trzymanego w ZOO, którego nigdy nie da się oswoić. Kobieta uważa, że trzymając Punishera popełniają wielki błąd.
Agenci stracili kontakt z Rothem, Bethell wysyła O'Brien do Brooklynu.
Tymczasem Micro kontynuuje rozmowę z Punisherem. Przyjaciel Franka chce zaoferować mu porzucenie raz na zawsze Punishera.

8/10
       


Autor: Q


Przykładowe strony:

PUNISHER MAX #4

Tytuł historii: In The Beginning: Part 4
Data wydania: Maj 2004 (USA)
Scenariusz: Garth Ennis
Rysunki: Lewis LaRosa
Okładki: Tim Bradstreet
Kolory: Dean White
Tusz: Tom Palmer
Liternictwo: Dave Sharpe
Ilość stron: 32

Micro składa propozycję Frankowi rozpoczęcia polowania na terrorystów takich jak Bin Laden.
Nicky i jego kumple wydusili wszystkie potrzebne informacje od Rotha. Ciężko pobity agent CIA ląduje obok kosza na śmieci, ostatnie wydarzenia są zbyt szokującego dla Larry'ego.
Micro składa Punisherowi konkretną propozycję, by ten zaczął działać na rachunek CIA. Oficjalnie będzie martwy, a do wykonania zadań otrzyma wszystko, czego będzie chciał. Frank nie akceptuje tej propozycji.
Do hotelu, gdzie przetrzymywany jest Punisher przebywa Cavello, Larry, Pittsy i Ink.
Frank wyjaśnia przyjacielowi, dlaczego nie chce współpracować. Punisher działa sam i ma już dość bycia pionkiem, który bierze udział w wojnach, które tworzą nowych potworów.
O'Brien przesłuchuje staruszka. Dowiaduje się, że Roth został porwany. Niespodziewanie na korytarzu pojawia się zaginiony agent, ma obcięte jaja. O'Brien natychmiast zabiera przyjaciela do szpitala, a w międzyczasie ostrzega Bethella o ataku.
Drużyna Alfa jedzie windą do szefa. Niestety nie wiedzą, że Ink jest w szybie windy i właśnie przecina kable.
Frank wspomina swojego sąsiada, Boba Garretta, który był pierwsza osobą którą ukarał. Bob przyszedł do niego po tragedii w Central Parku. Na początku rozmowo szła tak jak zawsze w takich okolicznościach jednak, gdy sąsiad wyznał, że rzucił swoją żonę dla innej, coś pękło we Franku i wyrzucił Garretta przez okno. Punisher pyta się Micro o źródła pochodzenia funduszy Bethella.
Tymczasem ludzie Cavello wchodzą do pokoju, gdzie przebywają agenci CIA. Bez problemów przejmują kontrolę nad pomieszczaniem, a następnie wchodzą do pokoju gdzie jest Punisher i Micro.

Chociaż w komiksie nie brakuje krwawych i brutalnych elementów, to twórcy oszczędzają czytelnikom zbędnych detali, dzięki czemu teksty Ennisa i rysunki LaRosy wywołują jeszcze lepszy efekt. O samej historii nie ma co więcej pisać, czy zachęcać do przeczytania z tym po prostu trzeba się zapoznać.

9/10
        


Autor: Q


Przykładowe strony:

PUNISHER MAX #5

Tytuł historii: In The Beginning: Part 5
Data wydania: Czerwiec 2004 (USA)
Scenariusz: Garth Ennis
Rysunki: Lewis LaRosa
Okładki: Tim Bradstreet
Kolory: Dean White
Tusz: Tom Palmer
Liternictwo: Cory Petit
Ilość stron: 32

Nicky strzela do Micra, a następnie przykłada broń do głowy Franka. Punisher jednak nie zamierza tak łatwo się poddać, dlatego gryzie napastnika w palce. Następnie do pokoju wpada O'Brien. Rozpoczyna się strzelanina, kilku ludzi Cavello zostaje rannych. Micro uwalnia Franka.
Punisher rozprawia się przeciwnikami, a następnie zabiera ze sobą rannego przyjaciela.
Ciężko ranni ludzie Nicky'ego z szefem uciekają samochodem.
Tymczasem Punisher i Micro udają się do jednego magazynu, który kilka lat temu został przygotowany przez Micro.
Policjanci przesłuchują rannego Bethella, ten jednak nic nie mówi powołując się na bezpieczeństwo narodowe. O'Brien zostaje zabrana do szpitala, a Bethell kontaktuje się z Archerem i rozkazuje mu załatwić helikopter bojowy i aktywować pluskwę w komórce Micro.
Micro tłumaczy Punisherowi, że Bethell potrzebował forsy na swoje zadania, jednak nie dostał odpowiednich funduszy, więc wykorzystał swoje znajomości w Afganistanie i zaczął handlować kokainą. Za pieniądze z handlu narkotykami kupił, też Micro, który biorąc tę forsę przeszedł na stronę wroga. Frank przypomina swojemu przyjacielowi, że nie bez powodu opowiadał mu historię Garretta, bo nim go pobił, to najpierw go ostrzegł, a teraz ostrzega Micro.
Do Cavello dzwoni Bethell i podaje mu namiary na Punishera.
Tymczasem Frank odkrywa w telefonie Micro pluskwę. Punisher jednak się tym nie przejmuje, bo to doskonała okazja by rozpocząć wojnę z CIA.

8/10
       


Autor: Q


Przykładowe strony:

PUNISHER MAX #6

Tytuł historii: In The Beginning: Part 6
Data wydania: Lipiec 2004 (USA)
Scenariusz: Garth Ennis
Rysunki: Lewis LaRosa
Okładki: Tim Bradstreet
Kolory: Dean White
Tusz: Tom Palmer
Liternictwo: Randy Gentile
Ilość stron: 32

Ludzie Larry'ego i Cavello rozpoczynają atak. Punisher, który zajął pozycję na dachu, bez problemów odpiera atak. Jednak Nicky nie rezygnuje, domyśla się, że tyłów pilnuje Micro, więc wysyła kolejne samochody z kolejną grupą ludzi. W jednym z bagażników ukryty był Pittsy. Zabójca dostaje się do magazynu i przy pomocy noża rani Micro. Następnie zaczyna ostrzeliwać dach, ale Punisher nie daje się zaskoczyć i przychodzi do kontrataku.
Tymczasem nadlatuje helikopter z Bethellem, który rozkazuje ostrzelać budynek.
Trawa zacięta walka Punishera z Pittsym. Frank dostaje kulkę w żebro, jego przeciwnik stara się to wykorzystać.
Bethell kontynuuje swój ostrzał, niespodziewanie jeden z pilotów w ramach bezpieczeństwa narodowego, wyrzuca go z helikoptera.
Pittsy rani dłoń Franka przy pomocy kawałka szkła. To rozwściecza Punishera, który wykorzystuje cała swoją siłę by wyrzucić przeciwnika za okno. Pittsy ląduje na kolczastym płocie. Jednak, gdy okazuje się, że napastnik jeszcze żyje, to Punisher skacze przez okno i go dobija.
Frank wraca do magazynu, gdzie leży ranny Mircro, nie pomaga jednak przyjacielowi, najpierw bierze broń by załatwić kolejnych gangsterów.
Nicky zmusza Larry'ego do ataku na Punishera, sam jednak zamiast atakować, ucieka. Kiedy po zabiciu Larry'ego Frank szykuje się by załatwić Cavello, niespodziewanie pojawia się Pittsy. Tym razem Punisher pakuje mu kulkę prosto w oczy.
Nicky zabija policjantkę, a następnie w towarzystwie innego gliny opuszcza niebezpieczny teren.
Wszyscy wokół magazynu nie żyją, Frank przechodzi obok ciał i kieruje się do Micro. Bohaterowie rozmawiają na temat Boba Garretta. Micro sugeruje, że może ta cała opowieść oznacza, że Frank nie chce być Punisherem, a odwiedzając, co roku grób rodziny, przeprasza ich za to, że wykorzystuje ich śmierć do usprawiedliwienia swoich czynów. Punisher mówi przyjacielowi, że ten powinien uciec, kiedy miał do tego okazję, teraz jest już za późno o błaganie, Frank zabija przyjaciela strzałem w głowę.

Ostatnia cześć historii In The Beginning, tym razem twórcy pozwoli sobie na duża brutalność. Niestety jest to zarazem zaletą i wadą, bo walka Punishera z Pittsy'm jest na siłę przedłużana, przez co historia traci na realności i znacząco obniża poziom. Niewątpliwy plusem, a zarazem czymś zaskakującym jest ostatnia strona komiksu, w której Frank tak jak wcześniej spełnia swoją groźbę. Atutem historii są też rysunki Lewisa LaRosa, które nadaje komiksowi mrok, a zarazem potrafi bez przesady ukazać krwawe jatki. To dzięki takim momentom komiks zasługuje na miano obowiązkowej pozycji.

8/10
       


Autor: Q


Przykładowe strony:

KOMIKSY WYDANE W USA

Lions Gate Film All original material copyright © 2004-2019. Punisher is registered trademark of Marvel Comics. Marvel Comics