| STRONA GŁÓWNA | KOMIKS | PUNISHER (NETFLIX) | PUNISHER: WAR ZONE | FILMY I TV | INNE |

 PUNISHER ZONE


Newsy
Współpraca
Forum

 KATEGORIE NEWSÓW


Komiksy
Punisher (1989)
Punisher (2004)
Punisher: War Zone
The Punisher (Netflix)
Punisher Film #4
Punisher Serial TV (FOX)
Inne

 BUTTONY


WAK - Serwis Komiksowy
Daily Planet - Pierwsza Polska Strona o Supermanie

ArkhamInfo-Twoje jedyne centrum informacji o grze Batman: Arkham City, Batman Arkham Asylum i jej kontynuacjach






 ArtKomiks



 STYLE


Główny
Punisher: War Zone
Punisher (2004)

KOMIKSY WYDANE PRZEZ TM-SEMIC | ROK 1993

| 1990 | 1991 | 1992 | 1993 | 1994 | 1995 | 1996 | 1997 |

PUNISHER #28

Rok wydania polskiego: 1993
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: kolor
Wydawca: TM-Semic






Tytuł: "Ucieczka z miasta" ("Saga Sycylijska")
Scenariusz: Mike Baron
Rysunki: Mark Texeira

Frank, ścigając skorumpowanych członków oddziału do walki z narkotykami, podpada władzom i musi na jakiś czas zniknąć im z oczu. Wybiera się więc na wycieczkę kraju swoich przodków - na Sycylię. Na miejscu odkrywa, że groby jego rodziny - Castiglione są zdewastowane. Napotkana staruszka opowiada mu historię jego rodziny. O tym, że po wyjeździe jego ojca, dwaj jego bracia zostali zabici przez konkurencyjną rodzinę - Bessucho. Z tym, że jeden z braci, Rocco, chyba przeżył, gdyż kilka lat po zamachu, ktoś zabił jednego z Bessucho. Frank chcąc, nie chcąc, postanawia zająć się rodziną Bessucho (zwłaszcza, że już po jednym dniu pobytu, zdążył im podpaść zabijając ich ludzi) i prosi Micro, żeby przysłał mu trochę sprzętu. Wieczorem Frank i staruszka czekają na łódź. Jakież jest ich zdziwienie, gdy okazuje się, że sprzęt od Micro dostarcza im... sam wuj Rocco!! Tymczasem rodzina Bessucho wynajmuje Sarcena do rozwiązania kilku swoich kłopotów.

Tytuł: "Wuj Rocco" ("Saga Sycylijska")
Scenariusz: Mike Baron
Rysunki: Mark Texeira

Okazuje się, że wuj Rocco od kilku lat współpracuje z Micro. Poznali się dzięki grze komputerowej wymyślonej przez Micro. Rocco pokazuje Frankowi swój podziemny arsenał bronii i opowiada o tym jak współpracował z Micro dostarczając broń na bliski wschód. Wspólnie Frank i wuj zabijają jednego z działaczy bliskiego wschodu. Przyciąga to jednak uwagę rodziny Bessucho, która przypadkiem dowiaduje się, że Frank jest potomkiem Castiglione. Wysyłają więc Sarcena, żeby załatwił ostatecznie tą sprawę. Podczas walki Frank na chwilę traci wuja Rocco z pola widzenia, gdy go odnajduje ten leży ciężko ranny we krwi. Ostatnie jego słowa brzmią: "Uciekaj". Jednak na to jest już zbyt późno, gdyż Sarcen ogłusza Franka. Nieprzytomny Punisher jest teraz zdany na łaskę najemnika na usługach rodziny Bessucho!!


PUNISHER #29

Rok wydania polskiego: 1993
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: kolor
Wydawca: TM-Semic






Tytuł: "Sarcen w akcji" ("Saga Sycylijska")
Scenariusz: Mike Baron
Rysunki: Mark Texeira

Okazuje się, że Sarcen zna dokładnie powiązania Franka z rodziną Castiglione. Mógł się dowiedzieć tego tylko od jednego człowieka - senatora Ori (i tak rzeczywiście jest, gdyż senator ma powiązania z rodziną Bessucho). Frank powstrzymuje Sarcena przed zabiciem wuja Rocco, kusząc go wizją potężnego magazynu broni. Sarcen krępuje Punishera i odchodzi, żeby sprawdzić tą informację. Frank zostaje uwolniony przez Esmeraldę (staruszkę, która mu pomagała - patrz poprzedni numer) i natychmiast wyrusza za Sarcenem. Spotykają się w składzie broni, gdzie staczają krótki pojedynek. Chwilę później Frank wysadza rozmieszczone tam ładunki wybuchowe i ucieka. Okazuje się, że Sarcenowi również udało się przeżyć. Wraca on do Bessucho i informuje ich, że Punisher nie żyje. Kilka dni później w Miami senator Ori zostaje zastrzelony przez Sarcena. Jest tylko taki drobiazg - tego dokonał Frank, przebrany za Sarcena. Ściągnął mu w ten sposób na głowę wszystkich zabójców rodziny Bessucho...

Tytuł: "Mięso" ("Saga Sycylijska")
Scenariusz: Mike Baron
Rysunki: Mark Texeira

Frank odwiedza Joy w niewielkim miasteczku. Dowiaduje się, że jest ona zaręczona z właścicielem jednej z największych przetwórni mięsa w tym stanie. Okazuje się także, że jej narzeczony jest tutaj znienawidzony przez obrońców praw zwierząt. Nie mając nic innego do roboty, Frank zostaje ochroniarzem Grista (narzeczony Joy). Grist zabiera go do swojej fabryki. Na miejscu spotykają jednego z obrońców praw zwierząt, który pokazuje Frankowi w jakich warunkach przetrzymywane i zabijane są zwierzęta. Chwilę później Grist wpada w szał i chce wszystkich zabić. Okazuje się, że jest on długoletnim kokainistą, który w końcu zwariował. Ponieważ Grist grozi, że zabije Joy, Punisher nie ma innego wyjścia jak zabić szaleńca...


PUNISHER #30

Rok wydania polskiego: 1993
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: czarno-biały
Wydawca: TM-Semic






Tytuł: "War zone"
Scenariusz: Chuck Dixon
Rysunki: John jr. Romita

Frankowi udaje się schwytać jednego z członków mafii Carbone. Szybko zmusza go do współpracy i już kilka dni później Mickey Fandozzi, bo tak nazywa się ten trzeciorzędny gangster, przedstawia szefom mafii swojego kuzyna - Johhny Tower. Oczywiście pod tą postacią kryje się nikt inny jak tylko Punisher, który postanowił dostać się do mafii i rozbić ją od środka. "Johhny" zostaje specem od brudnej roboty rodziny Carbone, co jest mu bardzo na rękę, gdyż może dzięki temu załatwiać bez trudu porachunki z innymi gangsterami. Mickey i Johhny szybko zyskują sympatię głowy rodziny i antypatię jego brata. Muszą się więc go pozbyć - fabrykują dowody świadczące o tym, że za plecami brata prowadził własną działalność. Wkrótce Johnny dostaje od swojego szefa nowe zadanie - ma zabić jego brata. Niestety przez nieuwagę zadanie zostaje spaprane i bandycie udaje się przeżyć. Tymczasem prawdziwa tożsamość Franka wychodzi na jaw i zaczynają się kłopoty. Wkrótce Punisher ma na karku wszystkich członków mafii. W przeżyciu pomaga mu dawny znajomy - Shotgun. Wspólnie rozbijają do końca całą rodzinę Carbone. Frank decyduje się tylko darować życie córce mafioza, dochodząc do wniosku, że nie jest ona dla niego zbyt groźna.


PUNISHER #31

Rok wydania polskiego: 1993
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: kolor
Wydawca: TM-Semic






Tytuł: "Crash and burn"
Scenariusz: Mike Baron
Rysunki: Mark Texeira

Punisher obserwuje na autostradzie tragiczną śmierć motocyklisty, który pędząc ok. 200 km na godzinę usiłował palić nowy narkotyk - Spid. Chwilę później na miejscu pojawia się także Ghost Rider. Od niego Frank dowiaduje się, że produkcja tego nowego narkotyku odbywa się na "Wyspie Śmierci" - potężnym wehikule złożonym z kilkunastu pojazdów. Zarówno Frank jak i Ghost Rider postanawiają rozprawić się z tym gangiem. Ponieważ Punisher wie, że wśród członków gangu wymagane jest branie narkotyków, więc prosi Micro o przygotowanie specyfiku, który zneutralizowałby skutki działania Spidu. Wkrótce potem udaje się na koncert rokowy, więdząc, że solista zespołu bierze Spid. Po krótkim oczekiwaniu pojawia się na miejscu dealer z "Wyspy Śmierci". Frank zaczyna go śledzić. Co gorsza - policja podąża za nimi. Nagle wszystkie urządzenia elektryczne przestają działać. Jest to efekt pojawienia się "Wyspy Śmierci". Ktoś z jej wnętrza rzuca granat ogłuszający i Punisher traci przytomność...

Tytuł: "Szybka jazda"
Scenariusz: Mike Baron
Rysunki: Mark Texeira

Punisher odzyskuje przytomność by odkryć, że znajduje się we wnętrzu "Wyspy Śmierci". Po krótkiej rozmowie (wspieranej eliksirem prawdy) szef gangu proponuje Frankowi dołączenie do grupy jego kurierów. Na początek Punisher zostanie poddany próbie - musi dostarczyć towar jednemu z klientów i wrócić do "Wyspy Śmierci" przed zachodem słońca. W przeciwnym razie eksploduje ładunek wybuchowy na jego ręce. Przed udaniem się do klienta, Frank odwiedza dzielnicę, gdzie pojawia się Ghost Rider, usiłując go odnaleźć i poprosić o pomoc. Zamiast niego spotyka tylko Dana Ketcha. Po dostarczeniu towaru do klienta, którym okazuje się być Micro, Frank zabiera od niego specjalny program komputerowy, który ma za zadanie rozwalić "Wyspę Śmierci". W drodze powrotnej spotyka Ghost Ridera i wraca do gangsterów. Ponieważ dobrze spełnił swoją misję, szef gangu proponuje mu ostatni test. Frank musi zapalić Spid pędząc na motorze z szybkością 150 km/h. Przed wyjazdem Frankowi udaje się jeszcze umieścić program w komputerze "Wyspy Śmierci", która wkrótce potem rozpada się doszczętnie. Jednak szefowi gangu udało się przeżyć i postanawia zbudować kolejną, jeszcze potężniejszą gwiazdę śmierci...


PUNISHER #32

Rok wydania polskiego: 1993
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: kolor
Wydawca: TM-Semic






Tytuł: "Grzesznicy"
Scenariusz: Carl Potts
Rysunki: Jim Lee

Grupa wpływowych ludzi wynajmuje niejakiego Bushwackera (zabójcę mającego zdolność zmieniania swojej ręki w broń palną) żeby zabił Punishera. Zazwyczaj Bushwacker ściga tylko mutantów, ale dla Punishera postanawia zrobić wyjątek. Wiedząc, że w każdą rocznicę śmierci swojej rodziny Frank odwiedza park gdzie miała miejsce ta tragedia, Bushawcker postanawia zaczekać tam na swoją ofiarę. Zaczyna śledzić Franka, który jednak szybko orientuje się, że "ma ogon". Dochodzi do starcia dwóch zawodowych zabójców. Czy Punisherowi uda się przeżyć?

Tytuł: "Spowiedź"
Scenariusz: Carl Potts
Rysunki: David Ross

Walka przenosi się do garażu Punishera, jednak znajomy teren nie pomaga zbytnio Frankowi. Bushwacker ma zbyt dużą przewagę. Szybko wykorzystuje swą siłę i ogłusza swego wroga. Jednak dochodzi do wniosku, że śmierć Punishera powinna mieć więcej romantyzmu, zatem postanawia chwilowo darować mu życie i później zabić go "jak należy". Tymczasem nieprzytomny Frank ma wizję swojej żony, która przekonuje go, że czas jego śmierci jeszcze nie nadszedł. Po odzyskaniu przytomności Punisher postanawia nie czekać na kolejny ruch Bushwackera i przejmuje inicjatywę. Znajduje dom swego wroga i atakuje. Tym razem zaskoczenie daje mu olbrzymią przewagę i udaje mu się pokonać Bushwackera...

Dodatki: W komiksie znajduje się "kartoteka" Bushwackera.


PUNISHER #33

Rok wydania polskiego: 1993
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: kolor
Wydawca: TM-Semic






Tytuł: "Shock treatment"
Scenariusz: Carl Potts
Rysunki: Jim Lee

Punisher kontunuuje swoją walkę z handlarzami narkotyków w Nowym Jorku. Przypadkowo odkrywa, że chłopak z gangu Szkodnika, któremu darował życie znów zabrał się za ciemne interesy. Tym razem Frank postanawia nie powtórzyć tego samego błędu. W zabiciu chłopaka przeszkadza mu policja, która chwilę wcześniej aresztuje młodego gangstera. Chłopak trafia do więzienia zaś Frank postanawia zakończyć jego sprawę jak tylko przestępca wyjdzie na wolność. Tymczasem chłopak trafia do eksperymentalnego ośrodka, gdzie poprzez wojskową dyscyplinę odbywa się resocjalizacja więźniów. Po kilku mięsiącach chłopak wychodzi na wolność. Frank już go obserwuje, jednak dochodzi do wniosku, że być może resocjalizacja poskutkowała w jego przypadku. Ostatecznie Punisher postanawia dać chłopakowi jeszcze jedną szansę...

Tytuł: "Panhandle"
Scenariusz: Mike Baron
Rysunki: Neil Hansen

Upada jeden z największych banków w Texasie. Mnóstwo ludzi, którzy gromadzili swoje oszczędności w tym banku w ciągu jednego dnia staje się nędzarzami. Punisher postanawia zainteresować się tą sprawą. Odkrywa, że właściciel banku chyba jako jedyny nic nie stracił na upadłości, a ponadto ma na sumieniu różne inne ciemne sprawki (m.in. także zabójstwo) Frank wdziera się do jego domu i zabija oszusta. Następnie wyciąga całą gotówkę z jego prywatnego sejfu i zdobywa numery jego szwajcarskich kont. Następnego dnia rodziela zdobyte pieniądze pomiędzy oszukanych ludzi...

Lions Gate Film All original material copyright © 2004-2019. Punisher is registered trademark of Marvel Comics. Marvel Comics