| STRONA GŁÓWNA | KOMIKS | PUNISHER (NETFLIX) | PUNISHER: WAR ZONE | FILMY I TV | INNE |

 PUNISHER ZONE


Newsy
Współpraca
Forum

 KATEGORIE NEWSÓW


Komiksy
Punisher (1989)
Punisher (2004)
Punisher: War Zone
The Punisher (Netflix)
Punisher Film #4
Punisher Serial TV (FOX)
Inne

 BUTTONY


WAK - Serwis Komiksowy
Daily Planet - Pierwsza Polska Strona o Supermanie

ArkhamInfo-Twoje jedyne centrum informacji o grze Batman: Arkham City, Batman Arkham Asylum i jej kontynuacjach






 ArtKomiks



 STYLE


Główny
Punisher: War Zone
Punisher (2004)

KOMIKSY WYDANE PRZEZ TM-SEMIC | ROK 1997

| 1990 | 1991 | 1992 | 1993 | 1994 | 1995 | 1996 | 1997 |

PUNISHER #50

Rok wydania polskiego: 1997
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: czarno-biały
Wydawca: TM-Semic






Tytuł: "Pariah" cz. 2
Scenariusz: Steven Grant
Rysunki: Hugh Haynes

Punisher kontynuuje swą ucieczkę, jednak pojawienie się Spider-mana rozwiązuje sprawę. Spider bardzo szybko pokonuje Franka i oddaje go w ręce V.I.G.I.L. Problem tylko w tym, że ludzie którzy przejęli Punishera to wcale nie policjanci. To tylko grupka pracowników Machette'a, którzy przebrali się za członków V.I.G.I.L. Tymczasem były szef V.I.G.I.L. odnajduje Paybacka i pokonuje go w walce wręcz po czym dostarcza do więzienia. Frank budzi się w siedzibie Machette, który chce odzyskać swój towar. Wyzywa Punishera na pojedynek na maczety. Oczywiście jest to najgłupsza rzecz jaką zrobił w swoim życiu. I na pewno ostatnia. Frank bez problemu pokonuje pewnego siebie bandytę i odchodzi wolny. A w międzyczasie dziennik wojenny Punishera wpada w niepowołane ręce.

Tytuł: "Ostatnie wejście" cz. 1
Scenariusz: Steven Grant
Rysunki: Hugh Haynes

Podróżując po kraju Frank spotyka młodą dziewczynę, której zepsuł się samochód. Gdy tylko Castle zagląda pod maskę już wie co to za "awaria". Ktoś podłożył bombę. W ostatniej chwili Punisher ratuje życie swoje i dziewczyny, która okazuje się być dziennikarką. Podwozi ją do pobliskiego miasteczka, skąd może ona wezwać policję. Gdy dziewczyna wysiada Frank zauważa, że podążą za nią podejrzana para. Na szczęście dla dziennikarki, Punisher postanawia zostać trochę w miasteczku. Nieco później ponownie ratuje jej życie, zabijając niedoszłych morderców. Podwozi dziewczynę w bezpieczne miejsce po czym odjeżdża w swoją stronę. Po drodze zabiera autostopowicza. Pechowo okazuje się, że autostopowiczem jest Jimmy Cullen - niedawny "Punisher" Cullenów. Oczywiście rodzinka nadal go ściga więc przed wyruszeniem w dalszą drogę Frank będzie musiał załatwić cały klan. Przy życiu pozostają tylko córki Cullena, które postanawiają założyć własną mafię...


PUNISHER #51

Rok wydania polskiego: 1997
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: czarno-biały
Wydawca: TM-Semic






Tytuł: "Ostatnie wejście" cz. 2
Scenariusz: Steven Grant, Chuck Dixon
Rysunki: Hugh Haynes, Melvin Ruby

Lynn Michaels atakuje siedzibę VIGIL sądząc, że znajdzie tam Blackwella (nie wie, że on zginął) Podczas akcji pomaga uciec szeryfowi Bendixowi, który był bezprawnie przetrzymywany w siedzibie VIGIL od kilku tygodni. Wkrótce potem oboje, ukrywając się w zaułkach Nowego Jorku, zostają zaatakowani przez Mondo Pain, który pracuje na zlecenie Rosaline Carbone. Oczywiście na miejscu pojawia się także jednostka VIGIL. Mimo wszystko Lynn udaje się przeżyć, jednak Bendix wpada w ręce policji. Niedługo potem Lynn wpada na trop Dziennika Wojennego Punishera. Co więcej, na osobiste polecenie szefa VIGIL policja także poszukuje tego pamiętnia. Nie trzeba chyba wspominać, że podobnie jak większość ważnych przestępców, którzy obawiają się tego co na ich temat było tam napisane. Po długiej walce Lynn zdobywa Dziennik i niszczy go. Co dziwniejsze - VIGIL również zdobywa dziennik i szef jednostki przekazuje go swoim pracodawcom. Okazuje się jednak, że to wcale nie są przedstawiciele rządu. Szef VIGIL najprawdopodobniej "siedzi w kieszeni" jakiegoś ważnego mafioza. Tajemnica się wyjaśnia gdy pani Carbone i niejaki Heathen niszczą kolejny Dziennik. Tym razem jest to chyba ten prawdziwy, bowiem oboje przyznają się do tego, że wypuścili na rynek kilka falsyfikatów. Co więcej okazuje się, że oni pracują dla kogoś ważnego, kto podobno od dawna manipulował Punisherem wykorzystując go do swoich celów!!! Tymczasem Lynn, która nie może poradzić sobie z prowadzeniem ciągłej wojny przeciwko całemu światu zwraca się o pomoc do Paybacka...


PUNISHER #52

Rok wydania polskiego: 1997
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: czarno-biały
Wydawca: TM-Semic






Tytuł: "Puerto Dulce" cz. 1
Scenariusz: Chuck Dixon
Rysunki: John Buscema

Frank tropi handlarzy bronią. Udaje mu się dopaść jednego. Zabija go, zabiera jego rzeczy i pozostawia w pokoju hotelowym przerażoną dziewczynę gangstera. Z uzyskanych informacji wynika, że handlarz miał układy w niewielkim państwie - Puerto Dulce. Korzystając z faktu, że handlarz nigdy osobiście nie spotkał się ze swoimi kontrahentami, Frank przebiera się za niego i wyrusza do Puerto Dulce. Nie przewidział tylko jednego - że dziewczyna, której darował życie jest siostrą człowieka do którego teraz jedzie. Oczywiście Punisher zostaje natychmiast rozpoznany i aresztowany. Okazuje się bowiem, że kumple handlarza to ważne osobistości w tym totalitarnym państwie. Frank dostaje wyrok dożywocia na plantacji trzciny cukrowej. Praca tam jest jednak tak wyniszczająca, że "dożywocie" oznacza zaledwie kilka lat. Co gorsza - szef strażników plantacji upatrzył sobie Franka jako swojego pupilka i wystawia go w zawodach. Frank musi walczyć z trzema przeciwnikami na śmierć i życie, co przy osłabieniu jego organizmu jest bardzo trudne. Tymczasem Micro, zaniepokojony zniknięciem Punishera prosi o pomoc jego dawnego znajomego z Wietnamu. Niejaki Ice zgadza się, jednak za swoje usługi chce sporej sumki. Wyciąga Franka z obozu pracy, jednak cały czas mają pościg na karku. Przeprawa przez dżunglę nie jest łatwa a na dodatek w Puerto Dulce właśnie wybuchło powstanie i wkrótce wydostanie się z wyspy może okazać się niemożliwe!!


PUNISHER #53

Rok wydania polskiego: 1997
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: czarno-biały
Wydawca: TM-Semic






Tytuł: "Puerto Dulce" cz. 2
Scenariusz: Chuck Dixon
Rysunki: John Buscema

Frank, Micro i Ice zmierzają w stronę jednego z prywatnych lotnisk, gdzie właściciel za grubą kasę oferuje przewóz do Stanów. Do tego samego lotniska zmierza Villamos i jego siostrzyczka (to od nich zaczęły się kłopoty Franka). Gdy docierają oni na miejsce okazuje się, ze właściciel samolotu to oszust, który zamiast przewozić uciekinierów do Ameryki zabija ich i okrada. Rzecz tylko w tym, że rodzeństwo Villamosów jest sprytniejsze od niego. Zabijają jego współpracowników i zmuszają, żeby ich wywiózł. Jednak gdy mają już wsiadać do samolotu on nagle startuje. Okazuje się, że grupa Punishera również dotarła do lotniska, tylko zamiast targować się z pilotem po prostu ukradli samolot. Villamos i jego siostra zostają na lotnisku, do którego zbliżają się już partyzanci. Zbrodnicze rodzeństwo nie ma innego wyjścia jak tylko popełnić samobójstwo...

Tytuł: "Rzeka krwi" cz. 1
Scenariusz: Chuck Dixon
Rysunki: Joe Kubert

Frank trafia na trop rosyjskiej mafi działającej w Nowym Jorku. Jego szczególną uwagę zwraca niejaki Vikady, który handluje bronią i narkotykami. Gdy Punisher dokonuje "nalotu" na spotkanie handlarzy pojawia się tam ktoś jeszcze. Jest to tajemniczy rosjanin, który przedstawia się jako Dragunov. Razem rozbijają spotkanie, jednak Vikady'emu udaje się uciec. Kilka dni później, gdy Frank usiłuje odnaleźć Dragunova wpada w łapy rosyjskiej mafii. Z opresji ratuje go właśnie Dragunov. Razem usiłują odnaleźć Vikady'ego, jednak on najwyraźniej opuścił już USA i udał się do Rosji...


PUNISHER #54

Rok wydania polskiego: 1997
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: czarno-biały
Wydawca: TM-Semic






Tytuł: "Rzeka krwi" cz. 2
Scenariusz: Chuck Dixon
Rysunki: Joe Kubert

Punisher wraz z Dragonovem przybywają do Rosji. Wypytując różnych ludzi dowiadują się, że Vikady wykazuje duże zainteresowanie amerykańskimi zakładami Kamtek. Gdy okazuje się, że zakłady te zajmują sie tu rozbrajaniem radzieckiej broni jądrowej sprawa staje się prawie jasna. Vikady'emu nie zależy na handlu bronią czy narkotykami. Vikady chce mieć swoją bombę atomową!! Pozostaje tylko pytanie - po co? Odpowiedź na to przychodzi dość szybko jednak nie jest optymistyczna. Okazuje się bowiem, że Vikady sprzedał broń Serbom, którzy chcą ją zdetonować w Sarajewie, niszczac doszczętnie miasto i prawdopodobnie wywołując III Wojnę Światową. Punisher i Dragunov udają się więc do Sarajewa. Wraz z nimi przybywa tam także Micro. Okazuje się, że plan Vikady'ego nie całkiem powiódł się, bowiem ludzie, który kupili bombę chcą, żeby to on ją zdetonował. Vikady musi więc zostać w mieście trochę dłużej. Tymczasem Frank dzieli swoich ludzi na dwa zespoły - Micro wraz z partyzantami mają znaleźć i rozbroić ładunek, podczas gdy Punisher i Dragunov odnajdą i zabiją Vikady'ego. Na szczęście oba zadania udaje się wypełnić, choć podczas walki z Vikadym Dragunov zostaje ciężko ranny i ginie. Ale w każdym razie Sarajevo i świat jest bezpieczny...

Lions Gate Film All original material copyright © 2004-2019. Punisher is registered trademark of Marvel Comics. Marvel Comics